avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 626 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi despre principalele mijloace de probă ce pot fi folosite de Fisc în cazul firmelor

Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Înțelegând cum se fac verificările fiscale, ei pot implementa sisteme și proceduri interne care să asigure că firma respectă regulile fiscale, prevenind astfel amenzi sau alte probleme.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
30 Decembrie 2023 | 1820 | Timp de citire: 5 min.

Prezentăm astăzi principalele mijloace de probă ce pot fi utilizate de organele fiscale în interacțiunea lor cu firmele. Ne referim la solicitarea informațiilor, expertiză, folosirea înscrisurilor și constatarea la fața locului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

12 măsuri care vizează persoanele fizice și care se aplică de la 1 ianuarie 2024

Pentru a identifica și a reduce riscurile financiare sau legale care pot apărea din aceste schimbări legislative și fiscale, asigurând că firma este pregătită și protejată.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Decembrie 2023 | 1 | 37499 | Timp de citire: 3 min.

În acest an au apărut mai multe măsuri ce vizează persoanele fizice și care au termen de aplicare începutul anului viitor. Printre ele se numără majorarea pensiilor, a valorii tichetelor de masă, dar și a punctului-amendă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Drepturi noi sau extinse câștigate de angajați anul acesta în materia concediilor și condițiilor de muncă

Informațiile despre prevenirea hărțuirii la locul de muncă și viitoarea directivă privind transparența salarială sunt vitale pentru identificarea, evaluarea și reducerea riscurilor legale și de reputație asociate cu un mediu de lucru neconform sau inechitabil.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
29 Decembrie 2023 | 149624 | Timp de citire: 3 min.

Din rândul multor modificări aduse în legislația aferentă muncii anul acesta desprindem categoric câteva drepturi noi sau redimensionate în favoarea angajaților: în materia concediilor, în primul rând, dar și a condițiilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Câteva modificări referitoare la normele privind înregistrarea caselor de marcat, oficializate prin ordin ANAF

Ei identifică și reduc riscurile pentru firmă. Faptul că există amenzi pentru nerespectarea noilor reguli privind casele de marcat și dotarea automatelor comerciale, cu termene precise, reprezintă un risc financiar și operațional pe care acest departament trebuie să-l gestioneze și să-l prevină.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 2587 | Timp de citire: 1 min.

Un ordin oficializat vineri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vine cu câteva modificări de norme privind casele de marcat pentru transport alternativ și cele pentru automate comerciale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Atâta timp cât sunt valabile, cărțile de identitate vor putea fi folosite în continuare ca document de călătorie în străinătate. Măsura e oficială

Pentru a se asigura că există proceduri clare privind verificarea documentelor de călătorie ale angajaților, minimizând riscurile legate de deplasări, cum ar fi imposibilitatea de a călători sau probleme la frontieră.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Decembrie 2023 | 1 | 12720 | Timp de citire: 3 min.

În 2024, emiterea cărții electronice de identitate va fi extinsă la nivel național, în condițiile în care acum e posibilă doar în județul Cluj. Cărțile electronice de identitate vor putea fi folosite atât pentru legitimare, cât și ca document de călătorie, alături de pașaport, în țările care le recunosc astfel, în timp ce cărțile de identitate simple, care reprezintă alternativa la actele cu cip (pentru cine nu vrea un document de identitate electronic), vor putea fi folosite doar pentru legitimarea la nivel național. Cărțile de identitate actuale, de fapt, și cele emise până la sfârșitul anului, pot fi folosite în continuare ca document de călătorie, atâta timp cât sunt valabile. Pentru a nu îngrădi dreptul la libera circulație până la punerea în circulație, la nivel național, a cărții electronice de identitate, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată azi, ca, în continuare, toate cărțile de identitate să poată fi folosite ca document de călătorie, nu doar cele emise până la 31 decembrie, așa cum stabileau regulile anterioare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Normele pentru extinderea concursului național pentru ocuparea funcțiilor publice, oficializate

Articolul vorbește despre un sistem nou de angajare care vrea să fie mai transparent și mai corect, având ca scop reducerea riscului de erori sau de favoritism în procesele de personal și asigurarea integrității.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
29 Decembrie 2023 | 1 | 3956 | Timp de citire: 3 min.

Pusă în dezbatere în vară, ordonanța de urgență prin care se va modifica și completa Codul administrativ în scopul organizării concursurilor naționale pentru ocuparea unor funcții publice urmează a fost discutat săptămâna trecută la Guvern și a apărut joi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei facilități fiscale pe care angajatorii le pot aplica în 2024 pentru fidelizarea salariaților și pentru optimizarea costurilor

Articolul subliniază riscul de neconformitate și importanța verificării condițiilor legale pentru aplicarea facilităților fiscale. Acest departament este responsabil cu identificarea și reducerea riscurilor financiare și legale ale companiei.

EY Romania în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 14891 | Timp de citire: 5 min.

Facilitățile fiscale joacă un rol vital în stimularea creșterii economice, încurajând investițiile și asigurând ocuparea, poate chiar reorientarea forței de muncă. În prezent, date fiind fluctuațiile de personal din anumite industrii, facilitățile pot ajuta și la fidelizarea angajaților și reținerea lor pe termen lung în cadrul companiilor. În actualul context economic, cu un preconizat an 2024 mai greu (a se vedea modificările fiscale recente, plus un trend european și global în care se refac trasee geoeconomice), este indicat ca managementul companiilor să treacă la nivelul următor de analiză și să aplice facilitățile fiscale disponibile în Codul Fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Interviu Ce pot face cumpărătorii în cazul insolvenței dezvoltatorului imobiliar și sfaturi utile pentru achiziția de noi locuințe

Este crucial pentru a identifica, evalua și reduce riscurile legate de investițiile imobiliare și parteneriatele cu dezvoltatori, ajutând la protejarea companiei de pierderi.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Decembrie 2023 | 7920 | Timp de citire: 10 min.

Achiziționarea unei locuințe este, probabil, cea mai importantă tranzacție pe care o persoană obișnuită o face în decursul vieții. Însă ce se întâmplă când dezvoltatorul imobiliar al viitorului cămin se confruntă cu insolvența? Aceasta este întrebarea care stă la baza interviului nostru de astăzi, în care vom explora complexitatea legislației și consecințele insolvenței dezvoltatorilor imobiliari asupra cumpărătorilor care au investit într-o proprietate. Discutăm cu un specialist în domeniu - Ovidiu Miheț, Avocat și Practician în insolvență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce instrumente procedurale utilizează organele fiscale în vederea stabilirii creanțelor contribuabililor

Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de taxe, pentru a evita greșelile, amenzile sau problemele cu autoritățile fiscale și pentru a asigura că procesele interne de gestionare a taxelor sunt sigure și corecte.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
29 Decembrie 2023 | 1764 | Timp de citire: 4 min.

Ne propunem prin prezentul articol să expunem principalele instrumente procedurale ce pot fi utilizate de organele fiscale în scopul stabilirii creanțelor fiscale ale contribuabililor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Procedura de gestionare a cazierului fiscal al contribuabililor a fost modificată oficial

Acest departament este interesat pentru că riscuri precum o înregistrare negativă în cazierul fiscal, preluarea responsabilității pentru datorii sau declararea inactivității fiscale pot afecta grav compania. Cunoașterea acestor reguli îi ajută să identifice și să prevină problemele.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Decembrie 2023 | 1903 | Timp de citire: 3 min.

Procedura ce permite gestionarea cazierului fiscal al contribuabililor a fost modificată joi, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Actualizarea procedurii era necesară atât în urma unor modificări aplicabile de la începutul anului, cât și ca urmare a optimizării practicii la nivelul ANAF. Citește articolul