Articolul discută impactul activității angajaților, în special în contextul muncii la distanță sau din alte țări (telemuncă, muncă hibridă), și cum rolul și deciziile acestora pot influența prezența fiscală a companiei într-un stat.
Pentru a reduce cât mai mult riscurile stabilirii de sedii fixe și permanente în urma controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), specialistele de la Viboal FindEx au venit recent cu o serie de sfaturi pentru companii. Citește articolul
Informațiile despre aptitudinea medicală și restricțiile șoferilor (inclusiv pentru persoanele cu dizabilități) sunt utile pentru angajarea și gestionarea personalului care conduce în interes de serviciu, asigurându-se că aceștia îndeplinesc condițiile legale.
Atât restricțiile medicale, cât și adaptările obligatorii ale autovehiculelor ori aspectele administrative trebuie înscrise într-o rubrică specială a permisului de conducere, potrivit unor coduri armonizate la nivelul Uniunii Europene (UE), după cum subliniază Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) într-un răspuns recent la o solicitare făcută de redacția noastră. Citește articolul
Acest articol este relevant pentru a înțelege cum statul sprijină persoanele fizice cu venituri mici la plata facturilor de energie. Departamentul de Resurse Umane poate folosi aceste informații pentru a-și informa angajații care ar putea fi eligibili pentru un astfel de ajutor, contribuind la bunăstarea lor.
Cererile de ajutor pentru plata facturilor la electricitate, destinat consumatorilor vulnerabili, își pot pierde valabilitatea dacă statutul solicitantului se modifică. Într-o astfel de situație, cererea existentă își încetează efectele, iar consumatorii vor trebui să depună o nouă solicitare în format electronic. Citește articolul
Partea 'Socială' din ESG se referă la modul în care o companie își tratează angajații, la condițiile lor de muncă și la implicarea acestora, aspecte direct gestionate de HR.
Raportările ESG reprezintă o oportunitate importantă pentru mediul de afaceri de a-și consolida reputația și performanța privind condițiile de muncă. Cu toate acestea, beneficiile reale ale acestor raportări vor depinde în mod crucial de modul în care companiile aleg să integreze aceste practici în activitățile lor zilnice, evitând abordările superficiale și formaliste și concentrându-se pe schimbări substanțiale și durabile. Citește articolul
Acest departament folosește direct platforma Reges-Online pentru a înregistra și gestiona toate datele angajaților, de la angajare la încetarea contractului, și trebuie să știe exact cum să obțină acces și să o utilizeze conform noilor reguli.
Reges-Online trebuie folosit și de instituţii și autorităţi publice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă. În majoritatea cazurilor, accesul la registru se va face printr-un împuternicit, numit prin decizie sau ordin al conducătorului instituției/autorității. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este interesat de sprijinul social disponibil angajaților, deoarece aceste informații pot fi utile pentru a-i ghida cu privire la beneficiile guvernamentale la care ar putea avea dreptul, contribuind la bunăstarea lor.
De la începutul lunii se aplică un nou mecanism de ajutor pentru plata facturilor la electricitate, destinat consumatorilor vulnerabili de energie, respectiv persoanelor cu venituri mici. Cu toate că deocamdată nu se pot depune cereri online pentru obținerea sprijinului de 50 de lei, cei interesați pot depune petiții și solicitări de clarificare privind noul mecanism și pot obține telefonic informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin, pe toată perioada aplicării acestui mecanism, adică până la final de martie 2026, printr-un call-center funcțional deja, gestionat de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Citește articolul
Articolul subliniază importanța instruirii angajaților pentru a înțelege riscurile de spălare a banilor și cum să raporteze situațiile suspecte, aspect gestionat de HR.
Specialiștii recomandă firmelor de consultanță și management să pună în aplicare anumite măsuri pe termen scurt pentru a identifica și contracara riscurile de spălare a banilor la care sunt expuse. Conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), acest domeniu de activitate este foarte expus la riscurile amintite. Citește articolul
Oferă ghidare practică despre cum să gestioneze corect modificările salariilor sau ale condițiilor de muncă impuse de lege, cum să informeze angajații și să evite procedurile greșite.
O întrebare frecventă, care naște confuzie și, uneori, chiar tensiuni, este: ce se întâmplă atunci când o lege sau un contract colectiv nou impune modificarea unui element esențial din contractul meu, cum ar fi salariul? Trebuie să semnez un act adițional? Poate angajatorul să facă modificarea pur și simplu? Răspunsul se află la intersecția unor principii-cheie din legislația muncii și presupune o înțelegere corectă a rolului fiecărei părți. Citește articolul
Acest conținut este esențial pentru gestionarea corectă a drepturilor angajaților legate de sănătate și siguranță la locul de muncă, influențând direct bunăstarea și relațiile cu personalul.
O discuție tot mai des întâlnită în spațiul public, deopotrivă în rândul lucrătorilor și al angajatorilor, este cea legată de decontarea ochelarilor de vedere. Deși legislația este suficient de clară încă din 2006, intervenția relativ recentă a Guvernului, care a dorit, de fapt, să amputeze din dreptul la un mediu de muncă sigur și lipsit de riscuri pentru sănătate în cazul lucrătorilor din sectorul public, permițând instituțiilor și autorităților publice să deconteze doar parțial costul ochelarilor pentru lucrătorii săi – discuția alunecă frecvent într-o zonă familiară, dar fundamental greșită: cea a beneficiilor extrasalariale și a cheltuielilor sociale. Citește articolul
Este interesat de cerințele privind diversitatea în conducere (cum ar fi reprezentarea de gen), deoarece aceste aspecte țin de angajarea, promovarea și gestionarea personalului la nivel înalt.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul